כבר תקופה ארוכה שבגוגל מנסים לשדר לנו שקישורים הם לא פרמטר משמעותי שיש להתמקד בו בתהליך קידום האתר.
בוובינר בניית הקישורים הסברתי שעל אף התחכום הרב, מנוע החיפוש של גוגל הוא רובוט, וככזה הוא מזהה דפוסי פעולה.
ישנם דפוסי פעולה שתואמים "קישור טבעי" וכאלה המזוהים עם ספאמיים.
בפוסט זה אציג 7 שיטות לקישורים שאתם פשוט חייבים להימנע מהם.
קישורים קנויים מ- FIVER
על אף תדהמתי הרבה, מסתבר שיש לא מעט מקדמי אתרים שחושבים שקישורים מפייבר הם אופציה ראויה להשגת קישורים נכנסים לאתר.
מוכרי השירותים מהסוג הזה בד"כ משתמשים בתוכנות מסוגן של ScrapBox על מנת לשתול כמויות עצומות של קישורים בפורומים ובלוגים.
בד"כ – אלו הם הקישורים הגרועים ביותר שתוכלו לאחל לעצמכם.
הקישורים האלה עד כדי כך מטרידים שלא פעם משתמשים בהם על מנת לבצע קידום אתרים שלילי למתחרים.
השורה התחתונה – כל חיבור בין פייבר (ודומיהם) לקישורים הוא אסור בהחלט.
קישורים מעמוד הבית
טכניקה שהייתה מאוד נפוצה בעבר היא קבלה של קישורים מעמודי הבית של אתרים.
סה"כ , על פניו, זה נראה הגיוני, עמוד הבית הוא זה שמקבל את מרב הכוח וככזה יש לו את היכולת המקסימלית להעביר את הכוח הזה החוצה.
אך אם נחזור לכלל האצבע שלנו שאומר שגוגל מזהה דפוסי התנהגות – מתי בפעם האחרונה ראינו קישור בעמוד הבית שהגיע באופן טבעי?
הקישורים היחידים שניתן למצוא בעמודי הבית הם קישורי קרדיט (שגם עליהם יש לא מעט להרחיב) וקישורים פרסומיים, כל השאר פשוט לא נמצאים בעמוד הבית.
בשורה התחתונה – קישורים מעמוד הבית הם לא טבעיים (אסייג את קישורי הקרדיט) ורצוי מאוד להימנע מהם.
רשתות קישורים מעגליות
היות ותחום בניית הקישורים הופך מסובך יותר ויותר עם הזמן, רבים אלו המחפשים קיצורי דרך ודרכים פשוטות לבניית קישורים.
אחת הדרכים הללו היא בנייה של רשת אתרים המקשרים אחד לשני.
הרעיון מאחורה הוא פשוט – מקשרים מכמה מקורות חיצוניים לאתר מספר אחד במעגל, אתר זה מקשר על פי הסכמה ובסופו של דבר האתר החמישי (המספר לא מחייב) מקשר לאתר האמתי שאנחנו רוצים לקדם.
בעבר הטכניקה הזו פעלה היטב ולכל אתר היו רשתות שלמות של אתרים סביבו (לפעמים אלפי אתרים רק בשביל לחזר אתר בודד).
היום – גוגל יודעים לזהות את השיטה הזו מקילומטרים, פשוט המנעו!
רשת קישורים מעגלית
פרסום באתרי מאמרים
לפעמים, עולם הקישורים לא יאיר לנו פנים ונאלץ לחפש קישורים גם במקורות לא כ"כ איכותיים.
אחת הדרכים הקלות המוכרות לנו היא שימוש באתרי מאמרים.
אתרים מסוג זה מאפשרים הרשמה פשוטה ולאחר מכן העלאת מאמרי תוכן המכילים קישורים.
על פניו מדובר באופציה טובה, הבעיה מתחילה כאשר רוב התוכן שעולה באתרי מאמרים הוא תוכן לא איכותי ומיועד אך ורק לקישורים (לא בדיוק הסביבה ממנה נרצה לקבל קישור).
הבדיקה עליה אמליץ לפני העלאת מאמרים לאתרים מסוג זה היא בדיקת דירוגיהם בSemRush (אפשר למצוא הסבר קצר עליו במאמר על כלים לקידום אתרים).
אם לאתר המאמרים אותו בחרתם אין טראפיק משמעותי (על אף כמויות אדירות של תוכן) / דירוגים על ביטויי זנב ארוך בינוניים – אל תבחרו בו.
בצילום המסך ניתן לראות אתר המדורג על סה"כ 9 ביטויים וטראפיק דל ביותר.
דוגמה לאתר מאמרים לא איכותי לקישורים
קישורים עם מילות מפתח בתגובות בבלוגים
קראתם פוסט שאהבתם והחלטתם להגיב בו, מצאתם שדה הנקרא "שם" – מה תכתבו בו?
באופן מפתיע (או שלא) התשובה רחוקה מלהיות ברורה.
לא מעט פעמים נמצא במקום שמות של אנשים כל מיני ביטויי מפתח שרוצים לקדם.
הנה דוגמה לתגובה באחד הפוסטים אצלי (מ2009 – אז זה עוד היה עובד 🙂 )
ברוב הפעמים זה עובר לנו מתחת לראדר ואנחנו לא נוטים לייחס לזה חשיבות (אחרי הכל מדובר בקישורי NOFOLLOW), אך מסתבר שגוגל לא פראייר.
גוגל מזהה את הספאמיות שבקישורים מהסוג הזה ומתייחס אליהם בהתאם.
הזהרו!
אתרי אינדקסים
אתרי אינדקסים חולים במחלה דומה לאתרי מאמרים.
כמו שהסברנו בסעיף הקודם, מומלץ לבדוק היטב את האינדקס אליו אנו רוצים להוסיף את האתר שלנו:
- האם יש לו תנועה?
- האם הוא מדורג על ביטויים רלוונטיים (תלוי בנושא האינדקס כמובן)?
- האם התוכן בו רלוונטי או מכיל רק כרטיסיות של בעלי אתרים למטרות קישורים?
בתמהיל נכון של פרופיל הקישורים סביר שיהיו גם אתרי אינדקס, אך חשוב שנבחר אותם בפינצטה.
הפניית דומיינים פגי תוקף
אחד המתחרים שכח לחדש את הדומיין שלו ואתם קניתם אותו – איזה כיף!
אבל מה עושים איתו…?
אחת הטעויות הנפוצות בקניית דומיינים פגי תוקף היא הפנייה שלהם לאתר חדש.
ברגע שדומיין מסוים לא בתוקף הוא מסומן כחשוד בעיניי גוגל לתקופה מסוימת והוא "ירצה לראות" מה קורה איתו.
במידה והדומיין יבצע הפניה 301 לאתר מתחרה ההשפעה שלו תהיה נמוכה משמעותית מכוחו האמתי.
אז מה כן ניתן לעשות?
במידה והצלחתם לשים את ידכם על דומיין פג תוקף איכותי – הקימו עליו אתר נוסף.
בצעו מחקר מקיף, למדו אילו עמודים היו מדורגים לפני שהאתר ירד מהאוויר ומהם העמודים החזקים באתר (במאמר על קישורים פנימיים הסברתי איך ממפים נכון את העמודים באתר).
לאחר מכן הקימו אתר משלכם על הדומיין פג התוקף שמצאתם – כך תוכלו לנצל את כוחו של הדומיין האופן מיטבי.
לסיכום
נושא בניית הקישורים ממשיך להיות מורכב ומעניין, לא תמיד נדע מה אנחנו כן צריכים לעשות אבל בוודאי יש דברים שנרצה להימנע מהם! 🙂
7 מחשבות על “7 דרכים לבניית קישורים שחייבים להמנע מהן”
עידן היי
קודם כל מאמר מעולה
רצעתי לשאול יש איזה תוכנה שאתה יכול להמליץ עליה שיכולה לעזור לבניית קישורים?
מכוון שהמלאכה של בניית קישורים הופכת להיות קשה מאד במיוחד למקדמי אתרים
בתודה מראש
דרור
היי דרור,
בניית קישורים אוטומטית (Cעזרת תוכנה) היא לא דבר מומלץ בשום צורה (ועם שום תוכנה).
כלים / תוכנות יכולים לעזור למצוא הזדמנויות, לא מעבר.
רשמת מאמר מה כן צריך לעשות בשביל להשיג קישורים או מאיפה ?
מאמר אחלה אבל בכל זאת שאלה על קישורי קרדיט.
לחלק מהאתרים שאני מקדם יש קישור בפוטר לאתר שלי וגם לאתר של מי שבנה אותם.
תכלס קרה כמה פעמים שהגיעו אליי לקוחות פוטנציאליים שראו את הקישורים ורצו גם קידום (על אתרים שהבאתי למקומות עליונים).
האם יש משהו רע בזה?
לדעתי זה תלוי בכמות העמודים שיש באתר ובחוזק שלו.
ההמלצה הדיפולטיבית שלי לקקדיט בפוטר היא NOFOLLOW 🙂
מאמר מצויין
הוסיף רק נקודה אחת
גיוון גיוון במיקומי הקישורים
וגיוון רחב באנקורים
תודה עמית 🙂
ובהחלט אתה צודק, הרחבתי על זה במאמר שכתבתי אצלי דניאל זריהן (https://danielzrihen.co.il/guide-to-natural-links/) ובוובינר שלי בנושא קישורים (https://www.idanbenor.co.il/link-building/).