קישורים איכותיים וטבעיים – בעקבות העדכונים האחרונים

לאחר תקופה ארוכה בה כשאמרו "קידום אתרים" התכוונו לקישורים נכנסים לאתר (בד"כ ללא חשיבות לטיב הקישורים אלא לכמותם), גוגל הכריחו את בעלי האתרים (ואנשי הSEO שלהם) להחליף דיסקט.
עדכון פינגווין הביא לכך שבעלי אתרים מחפשים דרכים למחוק קישורים שבעבר עמלו קשה מאוד להכניס אותם.
במסע הגוגלי לעבר הרלוונטיות  כבר לא כ"כ ברור מהם קישורים איכותיים ומהם קישורים שמקלקלים.

מה אומרים בגוגל?

בעבר גוגל הסבירו שהאלגוריתם שלהם מושפע מכמות ואיכות הקישורים הנכנסים אל האתר, אך כיום המצב אחר.
בהנחיות שלהם לבעלי אתרים, גוגל כלל לא מתייחסים באופן ישיר לנושא הקישורים.

מה שכן נאמר:

המיקומים של אתרים בתוצאות החיפוש נקבעים על בסיס מאות גורמים שמטרתם לתת למשתמש הסופי תוצאות חיפוש שימושיות ומדויקות. הגורמים האלה מוסברים בפירוט רב יותר במאמר כיצד פועל החיפוש.

באופן כללי, מנהלי אתרים יכולים לשפר את דירוג האתרים שלהם על ידי יצירת אתרים באיכות גבוהה שמשתמשים ירצו להשתמש בהם ולשתף אותם. למידע נוסף על שיפור חשיפת האתר בתוצאות החיפוש של Google, אנחנו ממליצים לבקר באקדמיה למנהלי אתרים, שם מפורטים העקרונות הבסיסיים לתחזוקה של אתר הידידותי עבור Google.

הבנת הנקרא אומרת דבר פשוט – אם האתר שלך איכותי גוגל יקדמו אותו.
אם ננסה להבין קצת יותר מהטקסט נראה שכתוב שאתרים איכותיים הם כאלה שאנשים ירצו לשתף אותם.

מה המשמעות של שיתוף אתרים ותוכן?

"וואו" – זו המילה שאתם רוצים שהגולש שלכם יחשוב כשיקרא את התוכן שלכם.
גולש שקורא תוכן "וואו" ירצה לחלוק אותו עם האנשים הקרובים אליו (בד"כ דרך מדיה חברתית) וגולש שיש לו אתר כמובן יקשר אל האתר שלכם.

אך נראה קישור איכותי? אין נוסחא אחת – צריך להבין מה הפרמטרים של גוגל לקישורים איכותיים ולנהוג בצורה זו, מן הסתם ליצירתיות יש תפקיד חשוב.
אם ננסה "לעבוד" על גוגל הוא כנראה יבין את זה – דאגו שהקישורים שאתם מקבלים באמת יהיו רלוונטיים.

מספר דרכים להשיג קישורים טבעיים ואיכותיים

  1. הפכו את האתר שלכם לרלוונטי – האתר שלכם חייב להיות שימושי לגולש גם במחיר של זליגת מידע מקצועי, לדוגמא, טכנאי מחשבים יפרסם מאמרים בהם יש מידע על בעיות פשוטות ודרך הטיפול בהם לבד וולא קריאה לטכנאי.
    בדרך זו הגולש יהפוך את האתר שלו לאמין יותר ולרלוונטי, מן הסתם שמאמר איכותי יקבל קישורים טבעיים במהירות (מאתר פורומים, בלוגים וכו').
  2. שתפו את הפוסטים והמאמרים שלכם מהחשבונות האישיים שלכם ולא רק של העסק – לכל אחד מאיתנו יש בחשבון הפייסבוק הפרטי שלו חברים מתחום העניין עליו הוא כתב ובו הוא מתמחה.
    שיתוף פוסט יביא לכניסות ולשיתופים רבים (במידה והתוכן רלוונטי כמובן).
  3. הגיבו בבלוגים רלוונטיים – אומנם הקישורים הם NOFOLLOW, אך יגדילו את החשיפה והכניסות לאתר שלכם ובכך את החשיפה לתוכן האיכותי (וזה מה שגוגל רוצים בשורה התחתונה).

ובמשפט אחד

העדכונים האחרונים באלגוריתם של גוגל גרמו לנו להפוך בראש ובראשונה את האתרים לאיכותיים יותר לתועלת כולנו.
הפכו להיות מקורות ידע בתחום שלכם, מאמר טוב אחד יגרור אחריו כניסות רבות לאתר ומספר קוראים קבועים נוספים לאתר / בלוג שלכם.

עידן בן אור

יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי

תוכן עניינים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרי קידום אתרים נוספים