קידום אתרים לוקאלי הפך להיות אחד מאתגרי השנים האחרונות.
תוצאות החיפוש עבור ביטויים רבים מותאמות למיקום הגאוגרפי של המחפש, גם אם לפעמים זה לא נראה הגיוני.
חיפשתי את הביטוי תבלינים כאשר אני נמצא בבאר שבע ואלו הן התוצאות:
לאחר מכן, בעזרת שימוש בNORDVPN חיפשתי שוב עם מיקום גאוגרפי של רמת השרון ואלו הן התוצאות:
על פניו – מדובר בביטוי גנרי לגמרי, לא בהכרח משהו שאמור להעיד על רצון לקנייה, אבל אצל גוגל זה ברור (ככה זה שיש דאטא אינסופי) – תוצאות לוקאליות זה מה שצריך להציג.
אז אם הלקוח שלנו נמצא בקריית שמונה ורוצה להתקדם לוקאלית אבל המשרד שלנו בבאר שבע, מה עושים?
אז איך נוכל לבדוק את התוצאות הלוקאליות בכל מקום בעולם?
- כנסו בחלונית גלישה בסתר למנוע החיפוש.
- חפשו את הביטוי הרלוונטי (כעת תקבלו תוצאות המותאמות למיקום האמיתי שלכם).
- לחצו על F12 ופתחו את כל גוגל למפתחים.
- לחצו על תפריט ה3 נקודות –> כלים נוספים –> סנסורים
- כנסו לאתר gps-coordinates.net ושם הכניסו את הכתובת ממנה אתם רוצים לבדוק את המיקום (מבוסס על גוגל מפות).
- הכניסו את ציוני המיקום במקומות המסומנים: (בצילום המסך הכנסתי את אילת)
- לחצו על עדכן מיקום ולאחר מכן על רענון העמוד (F5):
וזהו – עכשיו ניתן לבדוק את המיקומים שלכם בגוגל מכל מקום בעולם 🙂
במידה ועשיתם הכל כמו שצריך וגוגל מציג לכם שהמיקום "לא זמין", כנראה שהדפדפן חסום לאיתור מיקום.
איפשור גישה למיקום גאוגרפי בChrome
- לחצו על "הגדרות" בדפדפן.
- מתקדם
- הגדרות תוכן
- מיקום
- וודאו שמסומן "שאל לפני גישה" וגם שמנוע החיפוש גוגל לא מופיע ברשימת האתרים החסומים.
בהצלחה!
1 מחשבה על “בדיקת תוצאות לוקאליות בגוגל”
יפה מאד
תודה על המאמר, יצירתי ומעניין.