6 פעולות קידום אתרים מומלצות לפני העלאת אתר חדש לאויר

האם ניתן לקדם אתר עוד לפני שהשקנו אותו?

טעות נפוצה בקרב בעלי אתרים היא להתחיל ולעסוק בקידום אתרים רק אחרי שהאתר עלה במלואו.

בפוסט זה אציג סט של פעולות אותן ניתן לבצע בתהליך בניית האתר ועוד לפני עליית האתר לאוויר במטרה לזרז ולהקל על תהליך הקידום.

1. אנדקסו את הדומיין

אחד הפרמטרים אותו גוגל מחשבים בדירוג האתר הוא "ותק האתר".

על מנת שנוכל "לזכות" בותק גבוה עלינו לדאוג לאינדוקס מהיר של האתר ברגע שהחלטנו על הדומיין.

הדרך הנכונה ביותר לעשות את זה היא עם עמוד "Coming soon – האתר יעלה בקרוב".

בעמוד זה נרצה את האפשרויות הבאות:

  • טיזר קטן לקראת מה שעתיד לעלות בדומיין.
  • טופס איסוף מיילים ("רוצה לקבל עדכון כשהאתר עולה? השאר פרטים!").
  • מספר טלפון ו/או טופס ליצירת קשר.

דוגמא יפה (אם כי לא מלאה לטעמי) ניתן לראות בדומיין highver.co.il.

highver.co.il

highver.co.il – יעלה בקרוב

2. פתחו WMT

על מנת שנוכל לזהות פרמטרים חשובים המשפיעים על הדומיין שלנו נפתח חשבון WMT כבר עם קניית הדומיין והעלאת עמוד "בקרוב".

פתיחת החשבון עוזרת לנו ב:

google webmasters tools
google webmasters tools

3. דאגו לכמה קישורים על שם המותג

על מנת להגיע למצב בו ביום השקת האתר יש לו כבר "כוח" נרצה לדאוג לכמה קישורים.

בניית הקישורים מומלצת על שם המותג ולא על שום ביטוי אחר – אין דבר טבעי בלקשר על מילת מפתח לאתר שעדיין לא קיים (וכמובן שאנו רוצים לשמור על דפוסי התנהגות טבעיים).

את הקישורים ניתן לבנות מכמה מקורות:

  • פורומים רלוונטיים-  למרות השם הרע שיצא להם, פורומים רלוונטיים הם עדיין מקור מצוין לקישור בתמהיל הנכון. (כמובן לקשר ללא אנקור טקסט).
  • מאמרי אורח – לכתוב מספר מאמרי אורח לפרסם אותם (על פרק זמן הגיוני ולא קצר מדי) בבלוגים מוכרים מהתחום שלכם עם קישור על השם שלכם או על שם המותג.
  • מאמרי יחסי ציבור (PR) בעיתונות על המותג שעתיד להגיע הזמן הקרוב (כמובן עם קישור על שם המותג או על כתובת הדומיין).

4. בצעו מחקר מילים

keywordsword

אחת הפעולות המשפיעות ביותר על הצלחת פרויקט קידום היא ביצוע מחקר מילים נכון.
מדובר לעיתים בפעולה ארוכה היכולה להגיע לעשרות שעות עבודה (כמובן תלוי בהיקף הפרויקט).

מחקר מילים מוצלח דורש מאיתנו:

  • הכרת התחום על בוריו.
  • מחקר מתחרים ומציאת הביטויים עליהם הם מטורגטים.
  • הבנת מטרות הגולש בכל ביטוי חיפוש.

5. חשבו על היררכיית אתר נכונה

היררכית אתר
היררכית אתר

אחרי שסיימנו את מחקר המילים, נוכל להתבסס עליו על מנת להכין מראש היררכית אתר נכונה התאפשר לנו "להעביר את מרב הכוח" אל העמודים הרלוונטיים ולהתמקד בהם.

על מנת לבנות היררכיה נכונה עלינו:

  • לשלוף ממחקר המילים את הביטויים הרלוונטיים והמחופשים ביותר.
  • להבין את כוונות המשתמש האפשריות כשהוא מחפש את את הביטויים הללו.
  • למצוא את ביטויי הזנב הארוך הרלוונטיים.
  • לקבוע מהו סוג התוכן המיועד לטרגט כל סוג ביטוי (פוסט בבלוג, עמוד קטגוריה, עמוד הבית וכו').

6. כתיבת מאמרים בבלוג

כתיבת פוסטים בבלוג
כתיבת פוסטים בבלוג

על מנת להשיק אתר מוכן בעל ערך אמיתי לגולש עלינו לדאוג לתוכן בבלוג מבעוד מועד.

במצב אידאלי הייתי ממליץ על עליית אתר לאוויר רק לאחר כתיבה של לפחות 10 עמודי תוכן מסוגים שונים.

על המאמרים להיות מקיפים ולהניע לפעולה הרלוונטית (מטרת עמוד מכירה לא כמו מטרת מאמר אינפורמטיבי).

לעמודים אלו יש לבצע:

 לסיכום

זמן הוא משאב שחסר לכולנו, במיוחד כשמדובר בעסקים.
נחבר את זה לנזק שעלול להיגרם כאשר משיקים אתר שאינו מושלם ונגיע למסקנה אחת – אנחנו לא יכולים להרשות את זה לעצמנו.

באופן אישי אני מבצע כל פעולה שיכולה לחסוך לי זמן בטווח הרחוק וגם הקרוב וכך אמליץ גם לכם 🙂

אם יש פעולות נוספות שאתם מבצעים בתקופה לפני שהאתר עולה לאוויר אשמח אם תשתפו!

עידן בן אור

יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי

תוכן עניינים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרי קידום אתרים נוספים

עדכון אחרון: 13-02-2019 בחודשים האחרונים, אחד הנושאים המדוברים ביותר בקבוצת הפייסבוק "הפרלמנט" שאני בין מנהליה (אם אתם לא שם כדאי...

23.01.2021
|בניית אתרים